ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ | Сигнали по ЗЗЛПСПОИН | антикорупционни мерки | банкови сметки на агенцията | карта на сайта | контакти
Харта на клиента
ХАРТА НА КЛИЕНТА НА ИА „ВОЕННИ КЛУБОВЕ И ВОЕННО–ПОЧИВНО ДЕЛО“
Цел на хартата
Служителите на Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно-почивно дело” ще се ръководят от настоящата Харта на клиента, за да предоставят висока професионална етика и възможно най-доброто административно обслужване, което се очаква от Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно-почивно дело”.
Хартата на клиента не е нормативен документ и не създава правно обвързани права и задължения, но съдържа писмено изразена воля и желание за сътрудничество с всички наши клиенти. Съвместната ни работа е с визия за коректно отношение, взаимно уважение, бързи и лесни за достъп услуги.
Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно-почивно дело“ е структура на пряко подчинение на министъра на отбраната, юридическо лице на бюджетна издръжка, със седалище в гр. София, бул. „Цар Освободител” № 7.
Приемното време на изпълнителния директор за изслушване на предложения или сигнали на граждани и представители на организации се оповестява в Центъра за административно обслужване и на страницата на Агенцията в интернет.
Устройственият правилник на Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно-почивно дело” определя дейността, структурата, организацията на работа и числеността на Агенцията.
Какви принципи ще спазваме при предоставяне на административни услуги
Административното обслужване се осъществява при спазване на принципите, установени в Закона за администрацията и в Административнопроцесуалния кодекс.
Цел и стремеж на Агенцията по отношение на административното обслужване са:
- равен достъп до административните услуги и до информация за административното обслужване;
- бързо и ефективно обслужване;
- различни форми за достъп до административните услуги и информацията за тях;
- любезно и отзивчиво отношение на служителите;
- обслужване на всички потребители без дискриминация;
- защита на личната информация;
- максимален резултат и качество на обслужването при минимален разход на финансови и човешки ресурси;
- улесняване достъпа до услуги на всеки клиент чрез разширяване каналите за комуникация и осигуряване на възможност за избор при получаването им.
В сградата на Агенцията е създаден Център за административно обслужване, в който служител на Агенцията ще Ви предостави ясна, лесно разбираема, пълна и точна информация за всички предоставяни административни услуги, за движението на подадените от Вас заявления, за различните комуникационни средства и начини, които може да използвате за достъп до администрацията.
Отговорности
Отговорностите на служителите на Агенцията към клиентите, включително и при предоставяне на услуги, са регламентирани в Етичния кодекс на служителите в ИА „Военни клубове и военно-почивно дело” и те са:
• Да се отнасят с внимание и уважение към клиента, да зачитат личното достойнство;
• Да бъдат честни и отзивчиви;
• Да работят професионално;
• Да предприемат всички необходими действия за качествено и точно предоставяне на услугите;
• Да се стремят към създаване на благоприятна обстановка при обслужването на потребителите на административни услуги;
• При възникване на проблем, да уведомят клиента своевременно за причините, довели до това, и за очаквания краен срок, в който съответната услуга ще може да бъде получена;
• Да спазват конфиденциалност относно всички запитвания, сигнали и жалби на всеки потребител на административни услуги, предоставяни от Агенцията;
• Да спазват принципа за равнопоставеност на клиентите на административни услуги;
• Да носят отличителен знак, съдържащ данни за имената, длъжността, администрацията и звеното, към които принадлежат;
• Да се представят със собствено и фамилно име при водене на телефонни разговори.
Вашите отговорности към служителите на ИА „Военни клубове и военно-почивно дело”:
• Да се отнасяте към служителите с уважение. Няма да бъде проявявана търпимост към обиди, заплахи или каквито и да било действия на физическа саморазправа, насочени срещу служителите. Ако се държите буйно или заплашително, можем учтиво да Ви помолим да напуснете сградата на Агенцията;
• Да бъдете внимателни и любезни към останалите клиенти;
• Да бъдете точни на уговорените срещи;
• Да предоставяте своевременно пълна и точна информация;
• Да предоставяте допълнителна информация, когато Ви е изискана такава;
• При промяна на обстоятелства, касаещи Вас или друго лице, да уведомявате своевременно за това.
Общи отговорности:
• За да има приятна атмосфера, са необходими взаимно уважение, внимание и търпение.
Ползи за клиента
• Облекчаване на дългите процедури;
• Намаляване на разходите на средства и време, необходими за извършването на административните услуги от Агенцията;
• Премахване на възможните корупционни практики;
• Създаване на приятна и делова обстановка за потребителите на административни услуги, предоставяни от Агенцията.
Услуги, които предлагаме
• Административните услуги, предоставяни от ИА „Военни клубове и военно-почивно дело“, вписани в Административния регистър, поддържан от администрацията на Министерския съвет, са както следва:
• Предоставяне на достъп до обществена информация;
• Издаване на удостоверение за осигурителен доход УП-2;
• Издаване на удостоверение за осигурителен стаж УП-3;
Други услуги, предоставяни от ИА „Военни клубове и военно-почивно дело“:
• Предоставяне на информационни услуги за възможностите за ползване на военно-почивните домове и хотели, управлявани от Агенцията;
• Предоставяне на информационни услуги за почивки в чужбина;
• Приемане на заявления и документи за ползване на социална услуга – настаняване в Дом за пенсионирани военнослужещи, ветерани и военноинвалиди;
• Приемане на Заявление за кандидатстване в детските градини към Министерството на отбраната;
• Приемане на заявления за ползване на залите в Централен военен клуб;
• Приемане на заявления за провеждане на мероприятия в резиденция „Лозенец”;
• Приемане на заявления за ползване залите във военните клубове в страната;
• Предоставяне на информация за възможностите за участие в школите, художествените състави и клубове по интереси, които се реализират във военните клубове;
• Предоставяне на информация за социалните кухни към Министерството на отбраната;
• Извършване на консултации, представляващи законен интерес за физическо или юридическо лице относно административно-правен режим, които се дават по силата на нормативен акт или които са свързани с издаване на административен акт или с извършване на друга административна услуга;
• Изготвяне на заверени копия и преписи от архивирани документи.
Информация за административните услуги
Списък на административните услуги, предоставяни от ИА „Военни клубове и военно-почивно дело“, може да намерите на информационните табла, поставени на входа на сградата на Агенцията на адрес гр. София, бул. „Цар Освободител” № 7.
Контакти
Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно-почивно дело” предоставя следните възможности за връзка:
• Пощенски адрес: Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно-почивно дело”, гр. София, п.к. 1000, бул. „Цар Освободител” № 7.
• Отговор на телефонни обаждания: Когато искате да се свържете с ИА „Военни клубове и военно-почивно дело”, можете да се обадите между 09:00 и 17:30 часа от понеделник до петък на телефонни номера 02/ 92 21 777 и 02/ 92 21 713.
• Факс номер: 02/ 953 33 74; 02/ 981 07 31
Заявленията/исканията, сигналите и предложенията, жалбите по повод осъществяване на административно обслужване и приложенията към тях могат да се подават и по електронен път чрез:
• Електронен адрес: info@militaryclubs.bg.
• Система за сигурно електронно връчване (ССЕВ)
Писмата, получени на електронния адрес, се регистрират по реда на постъпването им в рамките на установеното работно време, а документите, получени в извънработно време, се регистрират в първия следващ работен ден.
В сградата на Агенцията е създаден Център за информационно и административно обслужване на граждани, в който служител на Агенцията ще Ви предостави ясна, лесно разбираема, пълна и точна информация за всички предоставяни административни услуги, за движението на подадените от Вас заявления, за различните комуникационни средства и начини, които може да използвате за достъп до администрацията. Центърът приема граждани всеки работен ден от 09:00 до 17:30 часа без прекъсване.
Съгласно чл.10, ал.4 от Наредбата за административното обслужване в случаите, когато в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време, работата на звеното продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време.
• Адреси на териториалните дирекции на Агенцията:
ТД - София - гр.София 1606, бул. „Тотлебен” № 34 А;
ТД - Пловдив - гр. Пловдив – гр. Пловдив 4000, ул. „Иван Вазов” № 2;
ТД - Бургас - гр. Бургас – гр. Бургас 8000, бул. „Христо Ботев” № 48;
ТД - Варна - гр.Варна – гр. Варна 9000, к.к. „Св. Св. Константин и Елена”, хотел „Адмирал”, административна сграда.
Когато ви пишем
Когато Ви пишем, ние се стремим всички писма, изпратени от ИА „Военни клубове и военно-почивно дело”:
• Да са съставени на ясен и разбираем език;
• Да Ви уведомяват ясно, когато е необходимо да направите нещо допълнително;
• Да Ви дават необходимата информация.
Ако имате оплакване
Когато смятате, че има проблеми в административното обслужване в ИА „Военни клубове и военно-почивно дело”, очакваме да ни информирате за това писмено - по пощата, по факса, на електронния адрес на Агенцията или чрез Системата за сигурно електронно връчване, за да можем да отстраним евентуални нередности и пропуски. Процедурата за подаване на оплаквания е лесна и ни помага да се уверим, че предоставяме еднаква и достъпна за всеки услуга.
Анонимни оплаквания и сигнали не подлежат на разглеждане!
Периодично ще се допитваме до вас как оценявате нашите услуги
Ще разговаряме и ще се вслушваме в клиентите, ще предприемаме действия в отговор на техните съвети и препоръки. За целта можете да изразите писмено Вашето мнение или коментар за организацията на административното обслужване в Агенцията и предложенията Ви за подобряването му чрез приложената Анкета на имейл адрес info@militaryclubs.bg , чрез Системата за сигурно електронно връчване или в кутията, поставена в Центъра за административно обслужване.
Нормативна уредба
Нормативна уредба, на която се позоваваме при административното обслужване и работата с предложения и сигнали на граждани:
• Административно-процесуален кодекс;
• Закон за отбраната и въоръжените сили на Република България;
• Закон за администрацията;
• Наредба за административното обслужване;
• Устройствен правилник на ИА „Военни клубове и военно-почивно дело”;
• Наредба № Н-9/18.03.2011 г. за военно-почивното дело;
• Наредба № Н-10/18.03.2011 г. за организацията и дейността на военните клубове и представителните обекти на Министерството на отбраната;
• Правила за организация и функциониране на социални кухни към МО;
• Правилник за условията и реда за настаняване и ползване на услугите на Дом за пенсионирани военнослужещи, ветерани и военноинвалиди, с. Орешак към ИА „Военни клубове и военно-почивно дело”;
• Правилник за организацията и дейността на държавните детски градини към Министерството на отбраната и условията и реда за записване, отписване и преместване на деца в държавните детски градини към МО;
• Наредба № Н-22 от 16.07.2010 г. за ползване под наем на имоти от жилищния фонд на Министерството на отбраната и за изплащане на компенсационни суми на военнослужещите и цивилните служители, които живеят при условията на свободно договаряне;
• Наредба за продажба на жилища, ателиета и гаражи от жилищния фонд на Министерството на отбраната, които се намират в населени места, в които няма структури на Министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и на Българската армия.
Допълнителна информация за Хартата
Хартата е актуализирана със Заповед № 439/24.04.2020 г. на изпълнителния директор на ИА „Военни клубове и военно-почивно дело” и е публикувана на Интернет страницата на Агенцията.
Хартата ще бъде своевременно изменяна и допълвана, за да отговаря на променящите се потребности на гражданите.